Általános szerződési feltételek
Trendweld Kft Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF).
1. Bevezetés
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.trendweld.hu
weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének
igénybe vevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A Honlap
használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a
honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják.
A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben
foglaltakat.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem
tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják. Jelen ÁSZF rendelkezéseit,
illetve a Honlapon elérhető tájékoztatókat és egyéb információkat együttesen, egymásra
tekintettel kell értelmezni.
Amennyiben a jelen ÁSZF és a Honlapon elérhető tájékoztatók és egyéb információk tartalma
eltér, úgy a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak.
Jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát, a Szolgáltató és a
Felhasználó között, a korábbi üzleti kapcsolatukban kialakul szokás és gyakorlat. Továbbá a
jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát az adott üzletágban a
hasonló jellegű szerződés alanyai által széles körben ismert és rendszeresen alkalmazott
szokás.
A jelen ÁSZF és a Honlapon elérhető tájékoztatók, valamint egyéb információk a Szolgáltató
és
Felhasználó közötti szerződés teljes tartalmát magában foglalják.
A szerződés nyelve magyar.
A Honlapon leadott megrendelés nem írásban, hanem ráutaló magatartással tett
jognyilatkozatnak minősül, így a Felhasználó és a Szolgáltató közötti elektronikus úton kötött
szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Szolgáltató nem iktatja, így az utólag
nem
hozzáférhető és nem megtekinthető.
Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
Felhasználó a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:
2. A Szolgáltató
Név: Trendweld Kft.
Székhely: 7733, Maráza Fő u. 23.
Levelezési cím: 7733, Maráza Fő u. 23.
Ügyvezető tisztségviselő: Hoffmann Tamás
Cégjegyzékszám: 02-09-086281
Bejegyző Szervezet neve: Baranya Megyei Bíróság, mint Cégbíróság
Adószám: 27489693-2-02
Számlavezető pénzintézet: MBH Bank Nyrt.
Számlaszám: 50410057-10000489-00000000
E-mail cím: trendweld@gmail.com
Telefonszám: +36205931799
3. Felhasználási feltételek
3.1. Felelősség
A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a
Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni
károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá
az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen
túlmenően.
A Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért és
hogy a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.
A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik
személyek
jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
A felhasználók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például
hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak
tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló
jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.
Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen
esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése
végett.
A Felhasználók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a
Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a
Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más
szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más
tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Az Internet globális jellege miatt Felhasználó elfogadja, hogy a Honlap használata során a
vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben a
Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Felhasználó államának joga szerint
nem megengedett, a használatért kizárólag Felhasználót terheli a felelősség.
Amennyiben a Felhasználó a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt
haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést
megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak
módosítására.
3.2. Szerzői jogok
A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai és a Szolgáltatás
elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen
védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított
felhasználója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása
során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi
alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap
felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet,
megvalósítást).
A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése
vagy
kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli
hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például
adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi
forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően, a Honlap használata,
illetve
az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Felhasználónak a Honlapon szereplő
bármely
kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap
rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes
többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató
előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy
hasznosíthatók.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel
a www.trendweld.hu domain nevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által
foglalt minden más domainnévre, annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire.
Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására,
rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul,
kivéve, ha erre a Szolgáltató külön írásos engedélyt ad.
Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a
Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a
Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő
adatokat felülírni.
4. Honlapon történő vásárlás
4.1. Megrendelés folyamata
A megrendeléshez regisztráció nem szükséges.
A Honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek
kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg.
A kategória nevére kattintva a benne szerelő termékek listája látható. Ha az adott
kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő
számok segítségével lehet lapozni. A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére
klikkelve érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.
A Honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek
megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.
A választott termék a „Kosárba” gomb segítségével helyezhető a virtuális kosárba, a gomb
mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont
segítségével ellenőrizheti (Kosár ikonra kattintva). Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett
termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A kosár ürítését
a kosárban lévő termékek alatt található „törlés” gombbal tudja megtenni. A Felhasználó a
„Tovább a
pénztárba” gombra klikkelve folytathatja a megrendelési folyamatot. A honlap a Felhasználót
az
„ELÉRHETŐSÉG” felületre navigálja. Itt adja meg azon adatait, amik a rendeléshez
szükségesek.
Az adatok megadása után klikkeljen a „Tovább a szállítási módokhoz” gombra. A honlap a
Felhasználót a „SZÁLLÍTÁS” felületre navigálja. Itt kiválasztja a
Felhasználó a szállítási módot, amelyik számára megfelel. (GLS futárszolgálat, MPL futárszolgálat, Személyes
átvétel).
Amennyiben a GLS futárszolgálatot vagy az MPL futárszolgálatot választotta a Felhasználó, írja be a házhozszállításhoz az
adatait a
megfelelő helyre. Ha a Személyes átvételt választotta irodánkban (7733, Maráza Fő u. 23.) egy
előre
egyeztetett időpontban (Tel.: +36 20 593 1799, e-mail: trendweld@gmail.com) tudja átvenni
a
terméket, termékeket. (Az irodánkban történő személyes átvétel során csak készpénzes
fizetésre van
lehetősége.) A szállítási mód kiválasztása után klikkeljen a „Tovább a fizetési módokhoz”
gombra. A
honlap a Felhasználót a „FIZETÉS” felületre navigálja. Itt kiválaszthatja, hogy hogyan
kívánja a fizetést
teljesíteni. Ha a Vásárló a „GLS futárszolgálattal” vagy az „MPL futárszolgálattal” opciót választotta ezt megelőzően a
következő fizetések közül választhat:
-„Banki átutalás (előre utalás)” Ekkor megjelennek az utaláshoz szükséges adatok.
- „Utánvétel”. Közvetlenül a futárnál van lehetősége kifizetni a csomagot készpénzben,
ha lehetőség van rá akkor bankkártyával.
- Bankkártyás kifizetés Barionnal
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Ha a „Személyes átvétel” opciót választotta csak a „Készpénzes fizetés” jelenik meg. Ebben
az
esetben előre egyeztetés után csak készpénzben tudja kifizetni a terméket, termékeket.
Bármely szállítási mód választása után meg kell adni a Számlázási adatokat. Amennyiben a
Felhasználó kitöltötte megfelelően, klikkeljen a „Tovább az összegzéshez” gombra. A honlap
a
Felhasználót a „RENDELÉS ÖSSZEGZÉSE” felületre navigálja. Itt ellenőrizheti adatait és
megjegyzést
írhat rendeléséhez. Az Általános szerződési feltételek, illetve az Adatkezelési tájékoztató
elfogadásához klikkeljen a „Bruttó végösszeg” alatt található négyzetbe. A „Megrendelés”
gombra
klikkelve rendszerünk a Vásárló által megadott adatoknak megfelelően automatikusan kiállít
egy
számlát és e-mail-ben továbbítja azt a Vásárlónak.
4.2. Regisztráció, regisztráció törlése
Felhasználó vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint
frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek
legyenek.
A Felhasználó a regisztrációjának törlését e-mailben kérheti a Szolgáltatótól, ez esetben új
vásárláshoz újra kell regisztrálnia. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató gondoskodik
a regisztráció törléséről az adatkezelési tájékoztatóban meghatározottak szerint. Felhasználó
felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban
nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését,
nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé
nincs mód.
A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Felhasználó felelős. A Felhasználó felelős az adatai
frissítéséért, valamint köteles a Szolgáltatónak bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az
adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a
regisztrált
e-mail címre. Amennyiben a Felhasználó korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési
folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.
Az árakat bejelentkezés nélkül is láthatja a Felhasználó.
4.3. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Felhasználó által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, de
legkésőbb 48 órán belül automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Felhasználó
részére.
E visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Felhasználó által tett ajánlat elfogadásának
minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Felhasználó között.
Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a
szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az igénybe
vevőhöz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség/ szerződéses
kötelezettség alól.
A visszaigazoló e-mail tartalmazza a megvásárolt termékek nevét, illetve árát, mennyiségét,
szállítási határidőt és szállítási költséget.
4.4. A szerződés létrejötte
A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés elektronikus úton
megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény,
az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak
irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól
szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók
jogairól
szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit. A szerződés az
automatikus visszaigazolás megérkezésével jön létre.
4.5. Termékek ára
A Honlapon megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket
is tartalmazó módon (bruttóban) van feltüntetve.
A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön
csomagolási költség azonban nem kerül felszámításra.
A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden
költséget tartalmaz, beleértve a szállítás díját is, amennyiben a Felhasználó olyan szállítási
módot választott, amelyért a Szolgáltató díjat számít fel.
Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából
eredően, bárki számára felismerhető módon, hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan
téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra (0 Ft). Ilyen
esetekben a Szolgáltató nem köteles a terméket a Honlapon hibásan feltüntetett áron
szolgáltatni. Hibásan feltüntetett ár esetén, a Szolgáltató, a rendelés visszaigazolásában vagy
azt követően ajánlja fel, a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely
információ birtokában a Felhasználó eldöntheti, hogy megrendeli-e valós áron a terméket
vagy sem.
4.6. Számla
A Szolgáltató a megrendelt termékekről, szolgáltatásokról számlát állít ki, amelyet a
termékekkel együtt postáz a Felhasználó által megadott címre. A számlázás a Billingo.hu
online
számlázó rendszerével készül, ezáltal a vásárló e-mail címére automatikusan értesítést küld a
rendszer. A számla elektronikus formában le is tölthető a vásárló számítógépére!
Ha a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor a tételeket külön
megrendelésként szükséges leadni, és lezárni a webáruházban!
4.7. Fizetés
Akár személyes átvétel, akár kiszállítással rendelt termékről legyen is szó, az alábbi fizetési
módok közül tud választani a Felhasználó:
4.7.1. Utánvét
A megrendelt termékek ellenértékét (szállítási díjjal együtt) az áru átvételekor a futárnak kell
kifizetni, készpénzben, vagy bankkártyával (ha lehetőség van a futárnál a Bankkártyás
fizetésre).
4.7.2. Készpénzzel a helyszínen személyes átvétel esetén
Személyes átvétel esetén a Szolgáltató üzlethelyiségben fizeti meg a termék vételárát
készpénzben. A termék átvételére a Felhasználó a fizetést követően jogosult.
4.8. Átvételi lehetőségek, Szállítás
4.8.1. GLS futárszolgálat
A megrendelt termékeket GLS futárszolgálattal kerül kézbesítésre arra a címre, amit szállítási
címnek megadott a Felhasználó. A kézbesítés előtt a futárszolgálat értesíti a Felhasználót a
kézbesítésről. Ha a futár nem találja a Felhasználót a megadott címen, a depóban a
csomag megőrzésre kerül 5 munkanapon át. A kézbesítést munkanapokon 8-17 óra között
kísérli meg a futár. Természetesen munkahelyre is rendelhető a csomag, de ez már a
Felhasználó felelősége.
A termék átvételekor a Felhasználó köteles megvizsgálni, hogy a termék sérülésmentes-e.
Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, a Felhasználó kérje!!! a futártól
jegyzőkönyv felvételét és küldje vissza a terméket!!!
4.8.2. Szállítás díja
Szállítási információk kis csomagos termékek esetén:
- Személyes átvétel a telephelyen: Előre egyeztetett időpontban lehetséges!
- A megrendelt termékek kiszállítását az futárszolgálat végzi.
A csomagküldés díja max. 40 kg csomag súlyig:
csomagsúly szállítási költség
0,1-0.5 kg 1775 Ft +Áfa
0,6-2 kg 2244 Ft +Áfa
2,1-3 kg 2382 Ft +Áfa
3,1-5 kg 2633 Ft +Áfa
5,1-10 kg 2966 Ft +Áfa
10,1-15 kg 3229 Ft +Áfa
15,1-20 kg 3429 Ft +Áfa
20,1-25 kg 3813 Ft +Áfa
25,1-30 kg 4282 Ft +Áfa
30,1-40 kg 5265 Ft +Áfa
4.8.3. MPL futárszolgálat
A megrendelt termékeket MPL futárszolgálattal kerül kézbesítésre arra a címre, amit szállítási
címnek megadott a Felhasználó. A kézbesítés előtt a futárszolgálat értesíti a Felhasználót a
kézbesítésről. Ha a futár nem találja a Felhasználót a megadott címen, a depóban a
csomag megőrzésre kerül 5 munkanapon át. A kézbesítést munkanapokon 8-17 óra között
kísérli meg a futár. Természetesen munkahelyre is rendelhető a csomag, de ez már a
Felhasználó felelősége.
A termék átvételekor a Felhasználó köteles megvizsgálni, hogy a termék sérülésmentes-e.
Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, a Felhasználó kérje!!! a futártól
jegyzőkönyv felvételét és küldje vissza a terméket!!!
4.8.4. Szállítás díja
Szállítási információk kis csomagos termékek esetén:
- Személyes átvétel a telephelyen: Előre egyeztetett időpontban lehetséges!
- A megrendelt termékek kiszállítását az futárszolgálat végzi.
A csomagküldés díja max. 40 kg csomag súlyig:
csomagsúly szállítási költség
0-10 kg-ig 1567 Ft + Áfa
10-20 kg-ig 2354 Ft + Áfa
20-40 kg-ig 4717 Ft + Áfa
- Személyes átvétel a telephelyen: Előre egyeztetett időpontban lehetséges!
A kiszállítás költségéről, illetve a szállítás vagy a személyes átvétel egyéb feltételeiről
bővebben
a Felhasználó a Honlapon az „szállítás” menüponton belül tájékozódhat, vagy elérhetőségeink
egyikén érdeklődhet. www.trendweld.hu. Tel.:+36 20-5931799
- Személyes átvétel kizárólag előre egyeztetett időpontban lehetséges a cég telephelyén:
7700, Mohács Budapesti út 31.
4.8.5. Szállítási határidő
A megrendelés kiszállításának határideje kiscsomag esetén 2-5 munkanap. Rakéta kályhák és
a tűzrakók esetén a pillanatnyi terheltségtől függően 1-4 hét. Konkrét információt a rendelés
lezárása előtti telefonos/e-mail megkeresés esetén tudunk adni.
Szolgáltató – a Felek eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően
késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztó rendelkezésére
bocsátani (kiszállítani) a kis csomagos terméket. Rakéta kályhák és tűzrakók megrendelésre
készülnek. Ezek szállítási ideje 1-4 hét között alakul a terheltség függvényében!
A Szolgáltató késedelme esetén a fogyasztónak minősülő Felhasználó jogosult póthatáridőt
tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a fogyasztó jogosult a szerződéstől
elállni.
A fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető
rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna
teljesíteni.
4.8.6. Személyes átvétel
Amennyiben személyes átvételt jelöl be a megrendelés során az alábbi címen veheti át a
terméket: 7700, Mohács Budapesti út 31.
Kérjük, győződjön meg arról, hogy valóban módjában áll -e a személyesen átvenni a
terméket.
5. Elállási jog
5.1. Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenység
körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ,
igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje
(a
továbbiakban: Fogyasztó). Tehát céges vásárlás esetén nem alkalmazható az elállási jog.
Fogyasztó a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló
szerződés esetén
a) terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy
darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első
szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy
általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás
nélkül
elállni.
Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének
napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. Ha a Fogyasztó elállási jogával élni
kíván,
elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán,
telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 2. pontjában feltüntetett
elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból a Fogyasztó
felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló e-mailhez mellékelt elállási nyilatkozat - mintát
is.
A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt
elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó
az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a
Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül
történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató
a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára,
hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli, kivéve,
ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. Szolgáltató azonban nem vállalja át a
visszaszállítás lebonyolítását, illetve költségét a Fogyasztótól. A Szolgáltatónak az utánvéttel
visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének
kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Tehát a Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 2. pontban
feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának
közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a
Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt
futárnak átadja) a terméket.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó
elállási
nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által
teljesített
valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve
azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által
felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.
Szolgáltató
jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy
Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a
korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési
módot
alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten
a
hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen
többletköltség nem terheli.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért,
ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a
termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot
meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha
szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő
lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.
5.2. A Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog:
• Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul
vegyül más termékkel (pl. olaj).
• Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését
követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte
meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően
felmondási jogát elveszíti.
• Olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac
Szolgáltató
által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ.
• Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet
egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.
6. Szavatosság
6.1. Kellékszavatosság
A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben
kellékszavatossági
igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek
megfelelően.
Fogyasztói szerződés keretében vásárolt nem használt termék vásárlása esetén Felhasználó az
átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági
igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két
éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Felhasználó érvényesíteni már nem
tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves
elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet
kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Felhasználó által választott igény
teljesítése
lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem
kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás
költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a
szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés
költségét
azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági
igényét.
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a
hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét,
hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági
jogait
már nem érvényesítheti. Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi
forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e
jogosultságát elveszti.
Felhasználó közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a
terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen
esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti,
vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően
keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Felhasználónak
felróható okból keletkezett, nem köteles a Felhasználó által támasztott szavatossági igénynek
helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles
bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Felhasználó a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából -
elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem
minősül érvényesítettnek.
6.2. Termékszavatosság
Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a
Fogyasztónak minősülő a Felhasználó – választása szerint – az 6.1. pontban meghatározott
jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy
kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától
számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell
bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem
volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése
esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági
igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.
6.3. Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes
tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendelet
tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött
fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre
vonatkozik.
A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező
jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja
vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés
napja.
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy
a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A jótállási jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő Felhasználó érvényesíthet.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Felhasználó részére való átadását
követően lépett fel, így például, ha a hibát
• szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak
megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési
útmutató hibájára vezethető vissza)
• rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül
hagyása,
• helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
• elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Felhasználó:
• elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a
választott
jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény
teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a
termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény
teljesítésével a Felhasználónak okozott érdeksérelmet.
• ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő
határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a
Felhasználónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Felhasználó –
választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére
maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba
miatt elállásnak nincs helye.
Ha a Felhasználó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított
három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat aránytalan
többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a
rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Felhasználó által elvárható
rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve kell
elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb
tizenöt napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Felhasználó a
terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék
részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre),
valamint
a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
Felhasználót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági
és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan érvényesítsen.
Ezen korlátozásoktól függetlenül Felhasználót a jótállásból fakadó jogok az 6.1 és az 6.2.
pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A jótállás tehát nem érinti a Felhasználó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és
termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Felhasználó
békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 7.2. pontban feltüntettettek alapján.
6.4. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése
A szavatossági, jótállási igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti Név:
Trendwekd Kft.
Levelezési cím: 7733, Maráza Fő u. 23.
Telefonszám: +36205931799
E-mail cím: trendweld@gmail.com
7. Jogérvényesítési lehetőségek
7.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói
kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Név: Trendweld Kft.
Levelezési cím: 7733, Maráza Fő u. 23.
Telefonszám: +36205931799
E-mail cím: trendweld@gmail.com
A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a
szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan vagy ha a
Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról
jegyzőkönyvet
– melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt - vesz fel.
A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli
panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább
részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.
A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával
közölt
szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi
a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi
azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az
intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.
7.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
A Fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.
26.)
Kormányrendelet 11.§ (1) bekezdés W) pont szerint az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés
és
távollévők között kötött szerződés megkötését megelőzően a Szolgáltató köteles világosan és
közérthető módon tájékoztatni a fogyasztót a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, a
vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület nevéről és postai címéről.
Amennyiben Szolgáltató és Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita
Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Felhasználó,
a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és
kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes
Békéltet Testülethez is, továbbá a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva
Felhasználó számára:
a) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
b) Békéltető testület eljárásának kezdeményezése (Pécs-Baranya megyei Kereskedelmi és
Iparkamara mellett szervezett Békéltető testület),
Szolgáltató székhelye szerint illetékes Testület a Pécs-Baranya megyei Kereskedelmi és
Iparkamara mellett szervezett Békéltető testület:
A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara
mellett működő Baranya Megyei Békéltető testület
7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.,
telefon: +36-72/507-154, 20/283-3422 fax: +36-72/507-152,
c) Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül
(ODR): https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén lehetőség
van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat
elektronikusan rendezni tudják a fenti linken keresztül elérhető online platformon használta
során beadott elektronikus panasz útján.
Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó
beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan elküldi a platformon
keresztül.
Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.
d) Bírósági eljárás kezdeményezése.
8. Egyéb rendelkezések
8.1. Árak módosítása
A Szolgáltató jelen ÁSZF-et, a Honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett
árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a Honlapon történő
közzétételt követően lép életbe, 0 db szám esetén az új beszerzésben érkezett árura is
vonatkozhat, illetve az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.
8.2. Technikai korlátok
A Honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és
korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a
felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba
észlelhető
az internetes hálózatban, ami megakadályozza a Honlap működését és a vásárlást.
8.3. ÁSZF módosítása
Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Felhasználók Honlap felületén
történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított
rendelkezéseket a Felhasználónak el kell fogadnia. Ha a Felhasználó nem fogadja el, nem ért
vele egyet, akkor nem használhatja tovább a Honlapot.
8.4. ÁSZF egyes rendelkezéseinek érvénytelensége
Amennyiben a jelen ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelennek minősül, az nem
eredményezi
a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződés érvényességét és a szerződés egyéb rendelkezései
továbbra is hatályban maradnak. A szerződés hatályban maradó rendelkezéseit úgy kell
értelmezni, hogy az a Szolgáltató és a felhasználó eredeti akaratát leginkább tükrözze.
8.5. Jelen ÁSZF Felhasználó általi megsértésének következményei
Amennyiben a Felhasználó megsérti a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezéseket, úgy a
Szolgáltató jogosult részére figyelmeztetést küldeni, rendelkezések súlyos és ismételt
megsértése
esetén a Felhasználó fiókját felfüggeszteni vagy törölni, időlegesen vagy véglegesen
megszüntetni a Honlaphoz való hozzáférését, megakadályozni, a Felhasználó IP címét
használó eszközök Honlaphoz történő csatlakozását, felkeresni, a Felhasználó
internetszolgáltatóját a Honlaphoz való hozzáférés blokkolása érdekében, jogi eljárást
indítani.
8.6. Engedményezés és jogátruházás
A Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződésből fakadó jogait, illetve
követeléseit másra átruházni. A Felhasználó a továbbiakban is hivatkozhat azokra a
kifogások,
illetve beszámíthatja azokat az ellenköveteléseket, amelyek az átruházásról szóló értesítéskor
már fennállt jogalapon keletkeztek.
A Szolgáltató írásbeli hozzájárulása nélkül a Felhasználó nem jogosult a jelen ÁSZF alapján
létrejött szerződésből fakadó jogainak, illetve követeléseinek átruházására.
8.7. Adatvédelmi szabályzat
A szolgáltató adatvédelmi szabályzata a következő címen érhető el: http://www.trendweld.hu
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2023.01.01.
Az adott áru megrendelésének időpontja az az időpont, amikor megrendelését az áruházon
keresztül eljuttatja a kereskedőhöz. Megrendelése akkor lép életbe, ha online megrendelését
e-mail-ben vagy telefonon is visszaigazolják. Az áruházi rendszer által küldött automata
visszaigazolás nem egyenértékű a fent említett visszaigazolással. Amennyiben az adott termék
oldalán, vagy a honlap egyéb részében nem szerepel külön a szállítási határidő, akkor azt is a
visszaigazolásban jelzi a kereskedő. Az "Információk" menüpontban megtalálja a forgalmazó
elérhetőségi adatait. Ezen elérhetőségeken jelezheti szavatossági igényét, egyéb kifogását,
vagy kérhet információt valamely termékről vagy megrendelésről. A kereskedő és a vásárló
között létrejött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem
kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető. Az elektronikus
szerződésben,
illetve a megkötés és a későbbi kapcsolattartás során használt nyelv a magyar. Felhívjuk
figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért semmilyen felelősséget nem
vállalunk!
A termékoldalakon található termék leírások csak tájékoztató jellegűek, nem minden esetben
tartalmaznak az adott termékről minden információt. A hivatalos termékleírásért kérjük
látogasson el a termék gyártójának weboldalára.
Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége
körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ,
igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje
(a
továbbiakban: Fogyasztó). Tehát céges vásárlás esetén nem alkalmazható az elállási jog.
Fogyasztó a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló
szerződés esetén
a) terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy
darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első
szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy
általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás
nélkül
elállni.
Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének
napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. Ha a Fogyasztó elállási jogával élni
kíván,
elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán,
telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 2. pontjában feltüntetett
elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból a Fogyasztó
felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló e-mailhez mellékelt elállási nyilatkozat - mintát
is. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt
elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó
az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a
Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül
történő értesítés esetén az e-mail, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a
Szolgáltató
a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára,
hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli, kivéve,
ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. Szolgáltató azonban nem vállalja át a
visszaszállítás lebonyolítását, illetve költségét a Fogyasztótól. A Szolgáltatónak az utánvéttel
visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének
kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Tehát a Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 2. pontban
feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának
közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a
Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt
futárnak átadja) a terméket.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó
elállási
nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által
teljesített
valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve
azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által
felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.
Szolgáltató
jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy
Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a
korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési
módot
alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten
a
hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen
többletköltség nem terheli.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért,
ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a
termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot
meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha
szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő
lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.
A Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog:
• Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul
vegyül más termékkel (pl. olaj).
• Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését
követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte
meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően
felmondási jogát elveszíti.
• Olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac
Szolgáltató
által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ.
• Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet
egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.
Kellékszavatosság
A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben
kellékszavatossági
igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek
megfelelően.
Fogyasztói szerződés keretében vásárolt nem használt termék vásárlása esetén Felhasználó az
átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági
igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két
éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Felhasználó érvényesíteni már nem
tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves
elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet
kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Felhasználó által választott igény
teljesítése
lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem
kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás
költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a
szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés
költségét
azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági
igényét.
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a
hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét,
hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági
jogait
már nem érvényesítheti. Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi
forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e
jogosultságát elveszti.
Felhasználó közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a
terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen
esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti,
vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően
keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Felhasználónak
felróható okból keletkezett, nem köteles a Felhasználó által támasztott szavatossági igénynek
helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles
bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Felhasználó a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából -
elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem
minősül érvényesítettnek.
Termékszavatosság
Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a
Fogyasztónak minősülő a Felhasználó – választása szerint – az 6.1. pontban meghatározott
jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy
kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától
számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell
bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem
volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése
esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági
igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes
tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendelet
tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött
fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre
vonatkozik.
A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező
jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja
vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés
napja.
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy
a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A jótállási jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő Felhasználó érvényesíthet.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Felhasználó részére való átadását
követően lépett fel, így például, ha a hibát
• szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak
megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési
útmutató hibájára vezethető vissza)
• rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül
hagyása,
• helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
• elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Felhasználó:
• elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a
választott jótállási igény teljesítése
lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva
aránytalan
többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt
értékét, a szerződésszegés
súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Felhasználónak okozott érdeksérelmet.
• ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő
határidőn belül, a
Felhasználó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Felhasználónak a kijavításhoz
vagy a kicseréléshez
fűződő érdeke megszűnt, a Felhasználó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását
igényelheti, a hibát a
Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a
szerződéstől. Jelentéktelen hiba
miatt elállásnak nincs helye.
Ha a Felhasználó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított
három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat aránytalan
többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a
rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Felhasználó által elvárható
rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve kell
elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb
tizenöt napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Felhasználó a
terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék
részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre),
valamint
a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
Felhasználót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági
és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan érvényesítsen.
Ezen korlátozásoktól függetlenül Felhasználót a jótállásból fakadó jogok az 6.1 és az 6.2.
pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A jótállás tehát nem érinti a Felhasználó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és
termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Felhasználó
békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 7.2. pontban feltüntettettek alapján.
Szavatossági, jótállási igények érvényesítése
A szavatossági, jótállási igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:
Név: Trendweld Kft.
Levelezési cím: 7733 Maráza, Fő u. 23.
Telefonszám: +36205931799
E-mail cím: trendweld@gmail.com
Általános jogi közlemény
A jelen adatvédelmi nyilatkozat (továbbiakban: nyilatkozat) tartalmazza a webáruházban
megvásárolható termékekkel összefüggő megrendelések teljesítése, szolgáltatások nyújtása és
a hírlevelek kiküldése keretében végzett, személyes adatok kezelésére vonatkozó szabályokat,
valamint az adatkezelésre vonatkozó tájékoztatást. A szolgáltatás használatának
megkezdésével a felhasználók elfogadják a jelen Nyilatkozat feltételeit, amely folyamatosan
elérhető a webáruház oldalán. A webáruház üzemeltetője fenntartja magának a jogot jelen
közlemény bármikori megváltoztatására. Az üzemeltető magára nézve kötelezőnek ismeri el
jelen jogi közlemény tartalmát. Amennyiben látogatónknak olyan kérdése lenne, mely jelen
közleményünk alapján nem egyértelmű, kérjük írja meg nekünk és kollégánk megválaszolja
kérdését. Az üzemeltető elkötelezett a webáruház szolgáltatás minőségének a legmagasabb
szinten tartása irányában, a szolgáltatás használatából eredő esetleges károkért azonban
semmilyen felelősséget nem vállal.
Adatkezelési alapelvek
Az üzemeltető számára alapvető cél a látogatók személyes adatainak védelme, kiemelten
fontosnak tartja a felhasználók információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartását. Az
üzemeltető látogatók személyes adatait bizalmasan kezeli és megtesz minden olyan
biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja. Az
alábbiakban ismertetjük adatkezelési alapelveinket, bemutatjuk azokat az elvárásokat,
melyeket az üzemeltető saját magával, mint adatkezelővel szemben megfogalmazott és
betart. Az üzemeltető adatvédelmi koncepciója a tájékoztatáson alapuló önkéntes
beleegyezésen nyugszik, melynek megvalósítására a szolgáltatás használatának minden
fázisában törekszik. Adatkezelési alapelvei összhangban vannak az adatvédelemmel
kapcsolatos hatályos jogszabályokkal. A webáruházban adatkezelést az üzemeltető végez,
harmadik fél részére személyes adatokat nem ad ki, csak az érintett előzetes és kifejezett
hozzájárulása alapján. A megrendelés elküldésével a személyes adatok kiszállító cég irányába
történő továbbításához a vásárló kifejezetten hozzájárul. A felhasználókról gyűjtött személyes
adatokból készült statisztikákat harmadik fél részére kizárólag az adatközlő személyére
vonatkozó információtól megfosztva továbbít. Az így továbbított adatból semmilyen
eljárással
nem reprodukálható az adatközlő valamely személyes adata. A webáruházban gyűjtött
személyes adatokat más forrásból származó adatokkal az adatkezelő nem kapcsolja össze.
Harmadik országba (külföldre) az üzemeltető felhasználói adatokat nem továbbít. A
felhasználók adataiból az általános statisztikai módszerekkel készített kimutatásokat,
elemzéseket az üzemeltető korlátlan ideig megőriz. Ezen adatokból nem lehet az érintettre
vonatkozó következtetést levonni. A webáruház oldalán az üzemeltető különleges adatot (a
faji eredetre, a nemzeti és etnikai kisebbséghez tartozásra, a politikai véleményre vagy
pártállásra, a vallásos vagy más világnézeti meggyőződésre, az érdek-képviseleti szervezeti
tagságra, az egészségi állapotra, a kóros szenvedélyre, a szexuális életre vonatkozó adat,
valamint a bűnügyi személyes adat) nem gyűjt felhasználóiról. A webáruház látogatói a
szolgáltatást önkéntesen használják. Tudomásul veszik, hogy a webáruházban a rendelés csak
regisztráció után adható le. Amennyiben törvényi felhatalmazás alapján az üzemeltető köteles
a megkereső hatóság részére személyes adatot kiadni, és annak minden feltétele adott, úgy
a kérésnek eleget tesz. Ezt a szolgáltatás látogatója és igénybevevője (felhasználó) tudomásul
veszi, ezzel kapcsolatban kifogást nem fog emelni. Az üzemeltető az egyes felhasználók
adatmódosítási, adatkérési, adattörlési, adatkezelési tájékoztatási kérdéseit fogadja, és a
lehető leghamarabb, de legkésőbb 30 napon belül válaszol. A webáruházban előfordulhatnak
linkek más, külső oldalakra. Az üzemeltető nem felelős más weboldalak adatkezelési
gyakorlatával kapcsolatban. Jelen nyilatkozat csak az üzemeltető által működtetett
webáruházra vonatkozik.
A honlap látogatók technikai jellegű adatainak rögzítése
A honlap látogatása során az áruházi rendszer rögzíti a felhasználók IP címét, melyből
bizonyos
esetekben következtetni lehet az érintett személyre, ezen felül rögzíti az operációs rendszer, a
böngésző típusát és a látogatott oldal címét. Az adatmentésnek elsősorban technikai jellegű
célja van, a rendszer folyamatos működéséhez elengedhetetlen. Az adatrögzítés további célja
a felhasználói szokások elemzése, látogatottsági statisztikák készítése, mely a még magasabb
színvonalú kiszolgáláshoz nyújt segítséget. A naplóállományok elemzése során felmerült
adatokat más információval az üzemeltető nem kapcsolja össze, a felhasználó személyének
azonosítására nem törekszik.
Vásárló regisztráció
Amennyiben a felhasználó vásárolni szeretne a webáruházban, úgy az első vásárlás
alkalmával
meg kell adni a vásárláshoz szükséges adatokat is, így a vásárló számlázási és szállítási
adatait,
telefonszámát, e-mail címét, a kapcsolattartó nevét, valamint a későbbi belépéshez szükséges
jelszavát. A regisztráció során a vásárló jelezheti hírlevél igényét is. A hírlevél igénylés a
vásárló
által bármikor törölhető. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A vásárló köteles
az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a vásárló
egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a vásárló adatai arra jogosulatlan
harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az
Adatkezelő felelősséget nem vállal. A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak
ahhoz, hogy a szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat
az üzemeltető kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor
lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a felhasználó e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy
valaki más szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból.
Hírlevél igénylés
Az áruházban a regisztráció mellett egyéb módon is igényelhető hírlevél. Amennyiben a
látogató még nem regisztrált vásárló, akkor az oldalsó Hírlevél boxban megadhatja e-mail
címét, nevét, esetlegesen lakcímét. A feliratkozás gombra klikkelve elfogadja, hogy az
üzemeltető hírlevelet küldjön a részére. A hírlevél feliratkozás a felhasználó által bármikor
törölhető.
Vélemény írása
Az egyes termékekkel kapcsolatos vélemények írásához, illetve egyéb fórumbejegyzés
elküldéséhez nem mindig szükséges a regisztráció, ez esetben a vásárlónak csak a nevét és az
e-mail címét kell megadnia. A név, az e-mail cím és a termékekkel kapcsolatos vélemény
nyilvánosságra kerül, így csak abban az esetben írjon véleményt, amennyiben ezt elfogadja.
Kapcsolat, Jogorvoslat
Az üzemeltető adatait teljeskörűen megtalálja az "Információk" oldalon. Ha a vásárló úgy
érzi,
hogy az adatkezelő megsértette személyes adatai védelméhez való jogát, a személyes adatok
védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény szerint járhat el.
ADATVÉDELEM
Bevezetés
A jelen adatvédelmi nyilatkozat tartalmazza a www.trendweld.hu weboldal személyes
adatok kezelésére vonatkozó szabályait, valamint az adatkezelésre vonatkozó tájékoztatást.
Szolgáltatás használatának megkezdésével a felhasználók elfogadják a jelen nyilatkozat
feltételeit. A jelen adatvédelmi nyilatkozat folyamatosan elérhető az Adatvédelmi nyilatkozat
menü alatt.
Adatvédelmi tájékoztató
Adatkezelő személye:
A szolgáltatással összefüggésben kezelt személyes adatok tekintetében az üzemeltető nem
vesz igénybe adatfeldolgozót. Az üzemeltető által kezelt személyes adatokat kizárólag az
üzemeltető és annak munkavállalói ismerhetik meg. A szolgáltatás felhasználóira vonatkozó
adatok az üzemeltető szerverin kerülnek tárolásra.
Adatkezelésre vonatkozó tájékoztatás:
A www.trendweld.hu oldal regisztráció nélkül böngészhető és a webáruházban való
vásárlás sincs regisztrációhoz kötve. Az első vásárlás alkalmával azonban meg kell adni a
szolgáltatás teljesítéséhez szükséges adatokat.
A hibásan megadott vagy hiányos adatokból eredő kellemetlenségekért vagy ilyen okokból a
teljesítés elmaradásáért felelősséget vállalni nem tudunk.
Regisztráció:
A regisztráció írásban, egy adatlap kitöltése és elküldése útján történik. A regisztrációval Ön
automatikusan elfogadja a jelen üzletszabályzatunkat. A vevőszolgálat a sikeres regisztrációt
e-mailben visszaigazolja. Regisztrációval a felhasználok hozzájárulnak, hogy részükre a
Trendweld Kft. - trendweld.hu oldaláról hírlevél formájában akciós ajánlatokat
küldjön.
Hírlevél feliratkozás:
A hírlevélre való feliratkozáskor csak a felhasználónév és az e-mail cím kerül tárolásra. A
vásárláskor, regisztrációkor megadott adatokat elérhetőségeinkre elküldött kérésre töröljük. A
szolgáltatás használata személyes adatok megadásához kötött. Az adatok kérése során az
üzemeltető egyértelműen jelzi a kötelezően és opcionálisan megadandó adatokat. A
kötelezően megadandó adatok szükségesek a szolgáltatás biztonságos és jogszerű
nyújtásához és használatához.
Honlap-látogatottsági adatok kezelése:
A szolgáltatás felhasználói számítógépeinek egyes adati és IP címei a honlap-látogatottsági
adatok generálása, a szolgáltatás megfelelő működtetésének biztosítása céljából naplózásra
kerülnek. Ezek az adatok bizonyos esetekben személyes adatoknak minősülnek. A
felhasználók
IP címeit az üzemeltető semmilyen olyan más adathoz nem köti, amely alapján a felhasználó
személye azonosítható lenne.
„Cookie”-k elhelyezése, célja:
A szolgáltatás egyes részeinek használatakor az üzemeltető kisméretű, a felhasználóval
közvetlenül kapcsolatba nem hozható adatokat is tartalmazó adatfájlokat (cookie) telepít a
felhasználó számítógépére adatfeljegyzés, a felhasználó azonosítása, a felhasználó további
látogatásainak megkönnyítése, a szolgáltatás hatékonyságának növelése céljából. Az
adatfájlok használatának eredményeképpen az üzemeltetőhöz került adatokat az üzemeltető
nem kapcsolja az felhasználó azonosító adataihoz. Az ún. session cookie-k vonatkozásában az
alábbi lehetőségei vannak:
E körben kiemelendő, hogy a cookie-k el nem fogadása azt eredményezi, hogy ezzel
összefüggésben bizonyos funkciók nem működnek megfelelően, illetve a szolgáltatást teljes
körűen nem veheti igénybe, valamint a felhasználó nem kap jogosultságot bizonyos
adatokhoz
való hozzáféréshez. A cookie-kal kapcsolatos további információ
a http://www.cookiecentral.com címen érhető el.
Az adatkezelések célja:
• A szolgáltatás hatékony nyújtása
• A regisztrált felhasználók azonosítása
• A szolgáltatás használatával kapcsolatban felmerült viták rendezése
• A felvilágosodás nyújtása regisztrált felhasználók részére a szolgáltatás működésével
kapcsolatosan
(például technikai jellegű üzenetek, a szolgáltatás módosulásával kapcsolatos információk
stb.)
• Működési problémák elhárítása
• Közvetlen üzletszerzés (hírlevél). Ez utóbbit az üzemeltető kizárólag ilyen célú
adatkezeléshez történő
hozzájárulás alapján, annak időtartama alatt, illetőleg a hozzájárulás visszavonásáig végez.
Adattovábbítások, harmadik személynek adatkezelési:
Az üzemeltető kifejezett jogszabályi rendelkezés hiányában csak az adott felhasználó
kifejezett
hozzájárulásával adja át harmadik személyeknek a személyes azonosítására alkalmas
adatokat. Ugyanez igaz az adatfájlok használatával az üzemeltető kezelésébe került adatokra.
Az egyes személyes adatok harmadik személyekkel való közléséra az alábbi esetekben is sor
kerülhet: A regisztrált felhasználók felhasználóneve nyilvános adat, tehát bárki számára
hozzáférhető. Az üzemeltető együttműködik a nyomozati jogkörrel rendelkező szervekkel és a
bíróságokkal a szolgáltatás keretén belül elkövetett jogsértések (például csalás, szellemi
alkotásokhoz fűződő jogok megsértése) felderítése és szankcionálása érdekében, és teljesíti a
jogszabályi rendelkezésen alapuló adatkéréseket.
Adatbiztonság:
Bár az üzemeltető az iparági standardoknak megfelelő biztonsági intézkedéseket foganatosít
ennek biztosítása, nem garantálja, hogy a felhasználók a szolgáltatás keretében kifejtett
tevékenységével kapcsolatos vagy a szolgáltatáson belül megjelenített személyes adatai
kizárólag a jelen adatvédelmi nyilatkozatban meghatározott módokon kerülnek kezelésre. A
felhasználók jogosultak személyes adataik kezeléséről, felhasználásáról tájékoztatást kérni.
A szolgáltatás keretén belül a regisztrált felhasználóknak lehetőségük van az általuk megadott
adatok módosítására és javítására, amely funkciót a személyes fiókjukba történő bejelentkezés
útján érhetnek el. A regisztrált felhasználó írásban kérheti regisztrációja törlését.
Jogorvoslat:
Az a felhasználó, aki úgy érzi, hogy az üzemeltető megsértette személyes adatai védelméhez
való jogát, igényét polgári bíróság előtt érvényesítheti, vagy kérheti az adatvédelmi biztos
segítségét is. Az erre, valamint az adatkezelő kötelezettségeire vonatkozó részletes törvényi
rendelkezéseket a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló
1992. évi LXIII. törvény tartalmazza.
Felelősség:
Az üzemeltető a felhasználók által a szolgáltatás keretén belül tárolt, elérhetővé- vagy
közzétett
és küldött információkért mindennemű felelősséget kizárja. Amennyiben az üzemeltető
tudomást szerez arról, hogy a felhasználó valamely harmadik személy jogait vagy a
jogszabályokat sértő módon a szolgáltatás használata során más személy személyes adatait
adja meg, a szolgáltatáson belül nyilvánosan hozzáférhető módon használja vagy egyébként
a jelen adatvédelmi nyilatkozatban foglalt rendelkezéseket megszegte illetve a szolgáltatás
használata során kárt okozott, az üzemeltető megteszi a szükséges lépéseket a kár megtérítése,
illetőleg a jogi úton történő felelősségre vonás érdekében.
Általános szerződési feltételek letöltési link:
https://drive.google.com/file/d/1RhfYNF1H9Eppx0Q453zeEB89NkxMunfb/view?usp=sharing